Burnt Blank
All videos in this interview are taken from the Japanese version of the game. The final version is fully localised in English.
Today, I asked those who were involved with Mario & Luigi: Dream Team Bros. for Nintendo 3DS to join me. First, please introduce yourself and what you worked on. Go ahead, Maekawa-san.
I’m Maekawa from AlphaDream1, and I produced this game. I was involved in management, mainly for the overall process and communicating with Otani-san, and also in getting co-operation from an outside company.1. AlphaDream Corporation: A video-game developer in Shibuya Ward, Tokyo. Founded: 2000. Representative works include the Mario & Luigi series. Mario & Luigi: Dream Team Bros., the latest instalment in the series, was released for Nintendo 3DS on 12th July, 2013.
I was director of the first game, Mario & Luigi: Superstar Saga2, and I’ve been something like a producer since the second one, Mario & Luigi: Partners in Time3.2. Mario & Luigi: Superstar Saga: An action-RPG released for the Game Boy Advance system in November 2003. Adventure across the Beanbean Kingdom to take back the beautiful voice of Princess Peach.3. Mario & Luigi: Partners in Time: The second game in the series, released for the Nintendo DS system in December 2005 in Japan, and February 2006 in Europe. Mario and Luigi have an adventure in the past while co-operating with their younger selves: Baby Mario and Baby Luigi.
I’m Kubota from AlphaDream. I was in charge of direction and the script. I’ve been involved in the three games in the series in a row as the director since the second instalment. For the first game, I worked on such areas as field configuration and the script.
I’m Otani, and I served as producer at Nintendo. I’ve been involved since the second game in the series, keeping an eye on the overall project together with Maekawa-san.
I’m Sano from Nintendo. I served as Otani-san’s helper in the capacity of assistant producer. I was originally a designer, so I mainly looked at graphical elements, but I had the role of looking at the content from the viewpoint of the ease in gameplay and how enjoyable the game is to play.
Okay. First, I’d like to talk about the previous game. Fortunately, many people played the third game, Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story4, and the fan base suddenly expanded. Could I ask each of you to say what part of the third game you think was evaluated so highly?4. Mario & Luigi: Bowser’s Inside Story: The third game in the series. An action-RPG released for the Nintendo DS system in February 2009 in Japan and October 2009 in Europe. Mario and Luigi adventure inside Bowser’s body.
We’re starting with the third one? (laughs) I think the great thing about the third one was Bowser.
Mario adventures inside Bowser’s body, and you battle as a giant Bowser, right? How about you Maekawa-san?
Okay. (laughs) I’m Izuno from Nintendo. I first worked with them on Tomato Adventure6, and I’ve been making games with AlphaDream ever since. I’ve been the producer since the third game. This time I was general producer. Sales for the Mario & Luigi series had slowed with the second game, so we thought about how we could make a comeback with the third one.6. Tomato Adventure: An action-command RPG that was released for the Game Boy Advance system in Japan only in January 2002. Developed by AlphaDream Corporation.
Yes. I couldn’t see how we could make the game with Bowser, but when we started thinking about gameplay with Bowser, a lot of interesting ideas came up.