In a lot of different ways I can sense the spirit of “not wanting to lose” that Fujioka-san spoke of.
The first project planning document that we wrote said, “Let’s make the best graphics ever seen on the Wii console!” Such statements could be found throughout that document with regard to other areas as well. It was clear there was a great deal of determination among the developers. Then Nintendo let us show a video trailer at the Nintendo exhibition.
You mean the 2007 Nintendo Conference3. 3Nintendo Conference Autumn 2007: A presentation held at Makuhari Messe in Japan in October 2007 for the mass media, distributors and others involved with the video game industry. On stage, a game trailer from Monster Hunter Tri was shown and demonstrations of Wii Fit were also performed.
Right. At that time, we were able to show visuals using an actual Wii, and I was certain we would be successful. After that, all I had to do was tell the development staff to continue creating visuals of such a high standard for the game. (laughs)
(laughs) Actually, even after the Nintendo Conference, we clashed with the designers several times. Since we had already released it, there was no way we could do something completely different from the trailer. The designers had always had that certain vision, so the visuals never foundered.
That’s why I think we were able to work from start to finish without changing that much.
Looking at the graphics objectively, I feel like the game’s visuals are one of the representative examples of what can ultimately be done with Wii.
I think it has placed the Zelda team under a considerable amount of pressure. (laughs)