Nabbit Solves Multiple Issues at Once
Takemoto-san, when Tezuka-san suggested making the main character Luigi, what did you think?
Yeah. I realised he was serious. So we decided to rethink it based around Luigi. Until then, while we had been making the add-on content with the idea of changing all 82 courses, even if that served as a selling point to some extent, I still wasn’t fully convinced. But now we could change the main character and clearly say, “This is a Luigi game!”
Right. Finally it was a game we could clearly explain. Then I got into the work and it was easy to make.
Several things were good about switching to Luigi. When we were making the game for Mario, it was somewhat difficult, and I myself wondered if some parts were too difficult. But when we switched to Luigi, we realised we also needed to change the actions. When we did, places that had been difficult weren’t so much anymore.
Nintendo’s sales teams around the world pressed you to also come out with a packaged version, right?
No. I just wanted everyone to know about downloadable content, but as for packaging it… When I thought it over, though, I realised that was one way to spread the game.
Because bringing out a packaged version would create more opportunities for people who hadn’t played New Super Mario Bros. U to play it.
Right. Until then, our target audience was only people who had played New Super Mario Bros. U, and what’s more, only those who wanted to play it more. The great thing about a packaged version was that we could also aim for people who hadn’t played that game.
But by switching the main character to Luigi, you also had to rethink the player-character for multiplayer mode, didn’t you?
Nabbit 9.9. Nabbit: A new character who appeared in New Super Mario Bros. U. Nabbit steals items from Toad’s House and is then chased by Mario. He’s good at slipping past enemies.
When we decided on Luigi as the main character, I talked with Tezuka-san about how I was absolutely against having Mario make an appearance.