Find out more
Comparing Gameplay
Takemoto-san, since New Super Mario Bros. U came out, you’ve been writing a lot on the New Super Mario Bros. U Community12 on Miiverse.12. New Super Mario Bros. U Community: A community within Miiverse specifically for New Super Mario Bros. U. Miiverse is an online community offered by Nintendo that is built directly in the Wii U system where Wii U owners from around the world can post messages and drawings to further enhance the Wii U experience. Masataka Takemoto posts under the name Masaccio. For more details, follow this link.
Yes. Also MariChan13, a staff member, assigns all kinds of topics like Time Attack or a few words on the screen.13. MariChan: A Nintendo staff member appearing in Miiverse communities related to The Year of Luigi. She is in charge of introducing events for the New Super Mario Bros. U Community.
Yes. Before I came here, I took a look at Miiverse, and someone had written a way to shorten course time by going a certain way at a certain place. The someone who saw that was able to cut down their time and wrote something new that went like, “You can go like this, too,” so they teach each other.
That’s collective intelligence14! (laughs)14. Collective intelligence: Knowledge with a new, added value that arises when information from many people is gathered, opinions are shared, and discussions held.
I think it’s great that the players have that kind of relationship with each other. I think it would be great if something develops from that for New Super Luigi U as well, so I’m thinking about a lot right now.
This time, there are objects in the courses that make you want to write in Miiverse.
Then the people who didn’t know about it will be thinking, “Where? Where?” (laughs) By the way, what are the hidden Luigis like?
There are things like small stickers of Luigi stuck in unexpected places on the courses, and there are Luigi objects and shapes hidden in the background.
The stickers stand out so they’re easy to notice, but the Luigi objects are often out in the open, which makes them easy to miss, so you can pass right by.
Yes. I thought it would be fun if people found the Luigis and shared that information on Miiverse, so others would say, “Argh! I totally missed that!” For that reason, I asked the designers to include more.
While they’re just little perks along the way, they’re quite substantial. I’m glad we could put in what we weren’t able to do for New Super Mario Bros. U.
In the very last course, we put in something that uses Mii characters, and we included searching for Luigi in each course, so I hope people will enjoy it, including posts to Miiverse.