So in a sense, Tezuka-san’s persistence gave birth to Raccoon Mario in Mario 3.
Yes. But I think in terms of persistence, Miyamoto-san is in an altogether higher league.
Miyamoto-san has all kinds of notes and sketches stuck around his desk and from the time we worked on Mario 3, he’d always had this image of Mario riding a dinosaur.
Indeed it was Yoshi! (laughs) Well, at that time it was just a picture of Mario riding a dinosaur. Then in Super Mario World 23, you were able to ride a dinosaur for the first time. 23 Super Mario World was the fourth title in the Super Mario series and was released together with the Super Famicom in Japan in November 1990.
Miyamoto-san is a huge fan of country and western music and I think things like horse-riding hold a special attraction for him.
Yes, that’s right. It’s sadly not there any longer, but there used to be a country and western-themed bar near the office that Miyamoto-san would often take me to.
Letting Mario ride Yoshi is connected with that. But we couldn’t achieve this on the Famicom. I think Miyamoto-san wanted to have Mario riding a dinosaur even on Mario 3, but due to hardware limitations, we were unable to do it. That's why Tezuka-san came up with Power-Ups where Mario himself would gain the attributes of a raccoon or a frog .
So the reason why Mario ended up transforming into a frog or a raccoon, sprouted a tail and became able to fly was that he was unable to ride a dinosaur! (laughs)
Right, now we can make Mario ride Yoshi! (laughs) But did Miyamoto-san really say that? “Right! Here’s our chance!”
(laughs) But I do think that when Miyamoto-san sets his sights on doing something, he will always achieve it in the end. He never gives up… The Mii is actually something that he pursued doggedly for a very long time.
Miyamoto-san is often thinking in time scales of five years, isn’t he? Anyway, with all this talk of Miyamoto-san, I’m sure his ears are burning right about now! (laughs)
That’s right. That’s why in the end, we made the multiplayer mode into a mini-game where you battle on one screen in the tradition of Mario Bros.