Editor's note: this interview features videos captured from the Japanese version of the game. In the UK & Ireland this game will be available in English.
Today, I have gathered together a group essential to the Super Mario series. Iwata Asks: SUPER MARIO 3D LAND Last time, your names came up, so today I would like to ask in more detail about the game.
I’d like to jump right in. The Super Mario 3D Land game is finally going on sale. How did this project begin?
After Super Mario Galaxy 21, Hayashida-san said that he wanted to make a game that would serve as a sort of introduction to all the Super Mario games in 3D so far. Hayashida-san, do you remember that? 1Super Mario Galaxy 2: A 3D action game released for the Wii console in Japan in May 2010. The second game in the Super Mario Galaxy series.
Yes, it was. We worked out the basic direction from summer to autumn the year that we finished Super Mario Galaxy 2.
Yes. But at that time, we had just put together something simple showing the relation between the player-character and the landforms. We made landforms, put in some Coins and Blocks, and had Mario move around among them.
Yes, that’s right. To be exact, we tested it by moving around a square block instead of Mario himself.
When we made Super Mario Galaxy2, it was a Mushroom. 2Super Mario Galaxy: A 3D action game released for the Wii console in November 2007. The first game in the Super Mario Galaxy series.
Everyone pretended it was Mario, but a Mushroom was jumping around on the screen. (laughs)
Early on, we established the theme of making a 3D Super Mario game that would be close to 2D so that anyone could play. One big difference between 2D and 3D is the camera. We made adjustments as we went to the parallel-track camera we used in Super Mario Galaxy 2 so it would be easy to play.