F-Zero in Slow Motion
I don’t think anyone else would group F-Zero and Steel Diver together, so that’s very interesting. (laughs)
For example, in order to go around a certain corner, should you tilt the submarine, or let momentum carry it up, or inject air? The combinations of techniques are endless.
While some may find it plain, successfully navigating the courses without wildly veering around is an important element of the game.
I want players to try the same courses over and over and thoroughly master them.
I can really understand how hard it must have been to record a ghost with a slow submarine on a long course.
To completely record the player’s behaviour would take more space than we had, so I talked with Giles, and we made repeated adjustments. In the end, the ghosts turned out to be incredibly natural. You can also play the game by turning on the staff ghost, learning the best course, and following that as best as you can.
No. Each course has three staff ghosts: gold, silver and bronze. You can’t beat gold without putting forth some serious effort.
The first one that comes out is bronze-class, so following it is relatively easy.
So it isn’t the kind of game you clear once and set aside. It’s like you’re trying to beat yourself. Even I, upon hearing what you just said, thought that I would like to go play it again! (laughs)