Now I’d like to ask about the second mode, called Periscope Strike . Why did you decide to make this mode?
We made Periscope Strike because we wanted to broaden the game’s appeal so everyone could easily enjoy it.
It’s sort of like the torpedo games you used to find in arcades at the top of department stores.
The upper screen looks like you’re peering through a periscope. You spin it around, and when you find an enemy ship, you fire a torpedo and sink it.
Imamura-san, you came up with the idea for Periscope Strike after the decision to release the game as packaged software for the Nintendo DS system, didn’t you?
Submarines immediately call to mind periscope games, so the whole staff had always had the idea of a periscope mode. We decided to try making one, and Giles and I spent about three days making the prototype for Periscope Strike.
We just had an idea in our heads, but he programmed it in a flash and showed it to us right away. That was unbelievably helpful.
So I had them polish it up. And then, when the hardware switched from the Nintendo DS system to the Nintendo 3DS system, we could make use of the gyro sensor12, so we brought that in. 12Gyro sensor: A measuring device used in attitude control to detect angle and rotation speed. Gyro has such meanings as wheel and rotation.
At first, I thought that might just be a gimmick, but when I actually played it, it felt great.
I suggest playing while sitting in a swivel chair. It’s a mode that anyone can enjoy, so I hope people who own the game will have the people around them play it, too.
The third mode is called Steel Commander . As mentioned earlier, this was Miyamoto-san’s second shot at a game like this.