You made new actions for Mario and came up with all sorts of new ideas. Why do you think you could work them out?
For generating ideas, we held regular brainstorming sessions for collecting ideas. A tremendous amount of ideas were thrown out, and Hayashida-san went over each one that looked like it might work.
The brainstorming sessions were pretty lively. No one was forced to attend the meetings, though.
Sometimes we came up with so many ideas that when time was up we had to force ourselves to quit.
And it wasn’t just the planners participating, but the designers and programmers as well.
When you think of designers, you tend to think of them only drawing pictures, but actually they were itching to contribute ideas.
The good thing about designers is that when they have an idea, they can whip off a sketch and show it to everyone.
And this time, we prepared a tool for designers and members of the sound team to create stages themselves. That way, we hardly needed the programmers for prototypes.
For example, there’s a stage where columns come barrelling down the road toward you . That was made by a designer who joined partway through. A prototype that was made by someone who had only joined the team one week earlier actually made its way into the game.
Of course, it went through some changes, though. Toward the end, the planners cleaned it up a bit, but for the most part they left the designer’s idea alone. Since anyone on the team could make prototypes, almost every day Hayashida-san would say, “Here, try playing this stage.”
That’s why it’s so packed with ideas. We talked about that earlier, and now I think I know one reason why that’s so.