Definitely. (laughs)
Every time we add to the series, we increase the number of characters, and Smash Bros. Brawl has pushed this to the limit. However, I think it’s best if our players let the Smash Bros. Dojo website attest to that fact.
I would, however, like to touch upon two of the new characters, Snake and Sonic. Clearly these two are the very first guests to the world of Nintendo.
Correct. I know I’m the one who’s being interviewed, but I’d like to ask you how Nintendo felt about having outsiders in the game.
Everyone understood for the most part since that’s the nature of Smash Bros. However, there were debates about where to draw the line. For the most part though, it was readily solved since we were comfortable that you were in charge for the selection. I myself thought it was best to make the game as inclusive and entertaining as possible since festive opportunities like Smash Bros. only come along once in a while.
I’m glad everyone felt they could trust me. For my part, I have no regrets about incorporating Snake and Sonic into the game and I think their inclusion was well worthwhile.
Right. They certainly have a distinct feel to them. It’s not that I was consciously trying to design Nintendo and non-Nintendo characters, but ultimately, I feel they’re moulded differently than the other characters as far as the laws of Smash Bros. are concerned.
I was impressed with the end results. They blend in as if they’ve always been there yet also possess a fresh, new aura.
Thank you. I think that once you play these characters and learn their moves, you’ll realise how they differ from other characters. Ultimately, they account for characteristics that can’t be obtained simply by increasing the number of Nintendo characters. I was even able to go all-out with their showy performances.
What kind of characteristics do you mean? The way they jump for example? After all, Mario’s jump, Samus’ jump, Sonic’s jump - they’re all different, aren’t they?
You may not be readily aware of it, but the differences become clear when you take a closer look at the characters. The fact that Smash Bros. is able to put these differences on-screen without drawing attention is not only mystifying, but also one of its unique features.
I think you’re right. And it applies to all characters, not just Sonic and Snake, since you’re taking characters with different abilities and putting them all in the same game. Figuring out how each character should interact in this environment is fun every time I do it.