“Rethinking the Unquestioned”
This game borrows the world of The Legend of Zelda: A Link to the Past, but it’s a completely new game.
The subtitle in Japanese is Triforce of the Gods 2, but it’s a completely different game, so they aren’t using the “2” overseas.
Yes. This time instead of “linking” to the past, the setting of the new game takes place far in the future, and the story passes between the two worlds of Hyrule and Lorule.
Right. In Japan, though, it didn’t feel out of place to add a “2” to Triforce of the Gods, so we decided on that. Some of the staff, however, thought that would encourage people to think it is a remake.
There was even talk of calling it The New Legend of Zelda like there’s New Super Mario! (laughs)
But we use the game world of Hyrule and the top-down point of view. Because of those similarities, we decided on The Legend of Zelda: Triforce of the Gods 2 here in Japan.
While there are those similarities, there’s the new system of becoming a mural. What else is new?
Our development concept for this game was rethinking the conventions of Zelda18, but that wasn’t our theme from the start.18. Rethinking the conventions of Zelda: On January 23, 2013, Eiji Aonuma announced this development concept for The Legend of Zelda: A Link Between Worlds in the edition of Nintendo Direct titled “Wii U Direct Nintendo Games 23.01.2013.”
I’ve worked on The Legend of Zelda for 15 years, and every time a new game is released, I hear opinions from my friends. It’s not a few people that get stuck somewhere as they’re playing and can’t get beyond that point. I feel like that is a big problem.
If you get stuck on a dungeon somewhere, you can’t move forward. If you keep trying for a while but it’s no use, then you give up.
Right. I knew not a few have that experience. Every time we make a new Zelda game, we always look for a different approach, and looked for a long time. When it was time to make this game, I had the vague idea that in A Link to the Past, you could clear multiple dungeons in parallel. But when I played the game again, that wasn’t very true.
So I thought it would be good to do that for this game and we made it so that when it comes to the seven dungeons in the latter half, you can go to any of them as you like.