Thank you for taking the time to speak with me today.
Today we’re going to talk about Wii Music. I’d like to begin by asking about your early encounters with music.
Okay, here I go. (laughs) I am a person who loves practicing many things and I wanted to practice the ukulele at night without having to worry about the noise, so I made a ukulele neck without a body. I cut wood to create a fingerboard, then added markings and yarn.
I know. They were overtures, sort of like marches. For some reason, I bought a record with four of them on it.
No, I never was. There’s an explanation for it, but it’s a little complicated. In junior high, I was in basketball, but I wanted to start a manga club. One of my senior teammates told me I couldn’t be in a sports club and a literary club at the same time, and we got into a big fight. In the end, even though I was a starter on the basketball team, I quit and formed a manga club. So I just ended up listening to the brass band.
Anyway, what were we talking about? Oh yeah, the record. It had songs like Pomp and Circumstance, Light Cavalry Overture, French Military March Music and the Radetzky March on it. Whilst listening to it at home alone, I’d be, like (closes eyes and mimics conducting), da-dum, da-da-dum-dum, da-da-dum-dum-dummmm!
You were conducting? Wow! So that’s why you were able to conduct in front of all those people at the Kodak Theatre.(In 2006, Shigeru Miyamoto opened an Nintendo press conference at the Kodak Theatre by performing a demo for Wii Music.)
No, I don’t think they’re related. (laughs) I wasn’t doing anything in particular, I was just enjoying the music and moving however the feeling struck me.
While I was doing that, the Beatles boom hit. My older brother introduced me to them, and in high school I joined the popular music club. Everyone but me could play guitar, so they taught me how to play simple 4/4 beats on the drums. I learned how to play those, but not much else.