I’ve been asking Kawai-san all about how Street View got started and about its current state, but at a pretty early stage of the Wii U project, we were already paying attention to it and its appeal. We couldn’t do it on our own, so we were mulling over various approaches. Suzuki-san, I should have you talk about that.
Okay. As far as I’m aware, it began with a demo we showed to a select group of people at E320 in 2011. It showed a real image of a car going down a street on the television screen, but in sync with the image of the car, you could use the Wii U GamePad to view it from a full 360 degrees.20. E3 (Electronic Entertainment Expo): A video game trade show usually held in Los Angeles.
That’s right. The structure and way we made it is a lot like Google Street View, so I really understood what Kawai-san said earlier about the difficulty in photographing.
Yeah! (laughs) However, Wii U Panorama View is video, so we focused on the aspect of a simulated experience of situations you wouldn’t usually get to see or undergo. From now on, we are planning to release it in various forms, like omni-directional images of Carnaval do Rio de Janeiro22 or flying through the sky with birds, but we talked about whether we ourselves would have to keep going to film those things. So as a new possibility that’s different from video, we wondered about making something together with Google, who had experience with Street View.22. Carnaval do Rio de Janeiro: The world’s largest carnival, held each year in Rio de Janeiro.
In order to make something we’ve never experienced before in a speedy cycle, it’s ideal to borrow the strength of skilled people. You can make something much better if you work together with professionals of that field.
At that time, we just happened to be making something that could serve as a technological foundation, so with Ohashi-san from teamLab, we said, “Let’s put all the images on a cube and look at them that way,” and experimented with a prototype.
Right. We had worked with Nintendo before this project, which led to me working on this.
The moment we first put it on the TV, the reactions were identical with what we saw during our introductions.
Everyone really has the same kind of impression. Of course, the richness of the Street View material led to that surprise, but when you see it on a big television screen, unlike when you use a personal device like a PC, smartphone or tablet, a unique feeling occurs. It’s the same when engineers see it. They say, “Wow!”
When you came to present it in America, the Google staff had the exact same response. Suzuki-san came for two days. The people who saw it on the first day said, “That’s amazing!” Their excitement spread around the company, so on the second day, the meeting room was so full of people that you couldn’t get in!
Actually, it’s well known that Google’s technical teams don’t like meetings. They basically want to make things at their own pace, so even if we hold a meeting, no one shows up!
But that time, they really swarmed in! It was such an unusual occurrence that one manager said it was the first time his whole team had assembled in the same room!