Today, I’m going to ask about Wii Street U Powered by Google, software that uses the Google Street View1 function of Google Maps2 on the Wii U console. I asked Kawai-san, who’s responsible for the Street View product at Google3 headquarters in America, for this opportunity to meet during his visit back to Japan. Thank you for taking time out of your busy schedule.
1. Google Street View: This function of Google Maps allows users to view locations as if they are standing right there on the street. Click here for more information on Street View.
2. Google Maps: An online mapping and local (regional) search service that Google provides around the world. It allows users to view the whole world through maps and photographs while adjusting the scale of the area to view.
Google: Founded in 1998 in California.
It’s a pleasure. Kawai-san, the development team has brought the most recent version of the ROM that they wanted to show you today. Before we go into details, I’d like to have them show that to us. Do you mind?
I’m Suzuki from the Software Development & Design Department. I am in charge of direction. I barged in on Google and teamLab4 and did all sorts of work that was brand new to me. (laughs)4. teamLab Inc.: A company involved in a broad variety of areas centred around Internet and software development. Founded: 2001. Head office: Tokyo.
You gave a presentation about Wii Street U at the Google head office in America the other day.
Yes. I went together with staff from Nintendo Software Technology (NST)5, which developed the fundamental elements of the system overseas.5. Nintendo Software Technology (NST): A development subsidiary of Nintendo based in Washington State.
I’m Ohashi from teamLab. I helped with the programming for elements such as the UI6.6. UI (user interface): This refers to the content displayed on displays like windows, menus and other elements that help users interact with and operate a computer.
Suzuki-san frequently barged in and made all sorts of unprecedented requests to you that you helped us on, like “please do this for us, but please do something about it by tomorrow!” (laughs)
Well, we were just barely able to pull off the ROM this morning! (laughs) Together with Suzuki-san and NST overseas, we passed the baton back and forth between our work days to take advantage of the time zone differences so we could develop internationally, literally around the clock.
I’m Takahashi from the Software Planning & Development Division. Um… I’m Suzuki-san’s boss. (laughs) Kawai-san, I’m so glad I can finally introduce myself to you, thank you so much for the other day.