We want to make a JRPG masterpiece
Today I will be asking about Xenoblade Chronicles 3D, which will exclusively be available for New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL. In the case of common RPGs, it’s not unusual for them to sell like hot cakes right after release, only for sales to decline soon after. However, when the original Xenoblade Chronicles1 for Wii was released five years ago in Japan, and because of the way the game was designed with an impressive attention-to-detail, word-of-mouth started to spread. Now, Xenoblade Chronicles 3D is coming to New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL.So we’d like to ask Monolith Soft’s2 Takahashi-san just what type of game Xenoblade Chronicles is. Thanks for talking with us today, Takahashi-san.1. Xenoblade Chronicles: An RPG released for Wii in Europe during August 2011. Xenoblade Chronicles 3D will be released for New Nintendo 3DS and New Nintendo 3DS XL in April 2015. It is not compatible with Nintendo 3DS, Nintendo 3DS XL or Nintendo 2DS.2. Monolith Soft: Monolith Software Inc.: A Japanese video game development company established in 1999. Developed the Xenosaga series, the Baten Kaitos series (Nintendo GameCube) and Disaster: Day of Crisis (Wii) among others. The main office is in Tokyo, Japan.
First, could you look back a little on what you were imagining for the world of Xenoblade Chronicles when you started development for the Wii version?
Of course. My first thought was that I wanted to build a masterpiece within the JRPG3 genre. So, while I worked towards completing the game, I carefully gathered all of the many elements necessary to make that happen.3. JRPG: A role-playing game created in Japan that often features turn-based combat.
JRPG refers to Japanese-made RPGs, which have had a unique evolution in Japan. The term is used more often in other countries, but not so much in Japan. After the Wii version of Xenoblade Chronicles was released, it seemed that there were a lot of people saying, "The quality of Xenoblade Chronicles stands out amongst all the JRPGs released within the past few years."So in that way, you can say that you succeeded in your goal, or should we say, ambition, of creating a masterpiece.
People said things like, “I could stay in that world forever,” or “I don’t want it to end,” even though they’d been playing for over 100 hours44. Playing for over 100 hours: The Xenoblade Chronicles play-time counter stopped at 99 hours and 59 minutes, but Xenoblade Chronicles 3D will display up to 999 hours and 59 minutes.
There’s no greater compliment, is there? When we made EarthBound5, it made me so happy to hear people saying, “I didn’t want it to end.” When you were making Xenoblade Chronicles, did you expect it would be so highly regarded?5. EarthBound: An RPG released for Super NES in Japan during August 1994, and first made available on Wii U Virtual Console in Europe in 2013. Satoru Iwata, who was the President of HAL Laboratory, Inc. at the time, was involved in program development.
To be honest, we did anticipate that we would get a relatively strong response within Japan.
So I was surprised that users who were used to that type of game bought and played our game.
So you didn’t know whether people who were used to playing that type of game would like a JRPG like Xenoblade Chronicles?
Oh, I see. The JRPG genre was able to attract game fans all over the world in the 1990s, but after that, gamers in the west didn’t give soaring reviews to the genre like they did before, so you thought that they might not pick up Xenoblade Chronicles.
Perhaps the 90s game fans felt that the “future of RPGs” they envisioned was never realised, but that your Xenoblade Chronicles offered them hope for the future of RPGs.