Congratulations!
To finish up, I’d like to ask you each one… no, two questions. First, what do you think is ZombiU’s unique selling point, and second, what do you like most about Wii U? We’ll reverse the order this time, so let’s start with Gabrielle.
Ladies first, as they say! I guess it’s easier for you to go first, since then the others won’t say what you want to say, right?
Looking at the finished product, it seems like this game and the Wii U GamePad were made for each other, but your first experience must have felt strange, seeing as nothing like this has existed before.
For me, this new hardware gave a sense of freedom of being able to create a new story from the ground up. When I realised that there was a whole new world between my hands on the Wii U GamePad with objects manifesting close to me, I know that this would completely change the way we tell stories. Also thanks to the presence of the Wii U GamePad, we didn’t need to display all this information on the TV screen, meaning we could realise the dream of every artistic director of projecting a completely uncluttered world onto the TV screen. From a storytelling perspective, it’s just brand new way for telling stories.
What I like about ZombiU is the thrill I get when it seems like I’ve mastered the Wii U GamePad controls and I’m brimming with confidence, thinking to myself “This is too easy!”, and then things take a turn for the worst and I’m suddenly with my back against the wall. That happens a lot in this game. For example, there are three zombies in front of me. I take two of them out cleanly, then aim at the head of the third, ready to deal the decisive blow … only to hear a clicking sound. I’m out of ammo!
It’s that tense moment where, even though it seems all is lost, you feel like you’ve somehow got a chance.
As for Wii U, as a gamer I’m already anticipating the release of games from popular Nintendo series. I’m particularly excited about Zelda, naturally, but also F-Zero! (Laughs)
First of all, ZombiU is by no means the first game to try to recreate a sense of fear. However, I think that it does push that experience to a new limit. We’re proud to be bringing this new gaming experience to Wii U as a launch title. Without a doubt, the Wii U GamePad is the key. It ties together the real world and the game world; it’s a survival kit and the player’s one and only help. Players at E3 often came close to dropping the Wii U GamePad, which bears testament to how immersed they were in the game’s world. I’m very confident in this aspect of the game.
For your second question about Wii U, I genuinely believe that you’ve managed to build a system that all comes together. These days, people already use two screens on a daily basis by checking their iPhone or iPad screen while sitting in front of the television. Wii U is taking the innovative first steps in a new trend.
I guess that’s the benefit of having an ‘integrated two screen experience’, rather than keeping them separate.