Nintendo launches Connection Ambassador Promotion
21 October 2009: Get connected and get rewarded in Nintendo’s new Connection Ambassador Promotion which launches today. The scheme is designed to reward loyal Nintendo fans and will give players 500 free Wii Points each when they help another person connect their Wii to the Internet.
By becoming a Connection Ambassador, players can gain up to 10,000 Wii Points by encouraging friends and family to get connected to the Internet with their Wii. Each time a friend or family member connects for the first time to the Internet with the help of the Connection Ambassador, both the Connection Ambassador and the person they helped will receive 500 Wii Points.
If you help 10 people connect to the Internet, you reach Gold status and can download ALL Nintendo-published NES games for free on Virtual Console as well as receiving a total of 5,000 Wii Points. If you connect a maximum of 20 people to the Internet, not only will you attain Platinum status, you will also receive a total of 10,000 Wii Points to spend on WiiWare games and can download ALL NES, Super Nintendo and Nintendo 64 games on Virtual Console for FREE.
What do I do if a Connection Ambassador helps me connect to the Wii Shop Channel?