3D video recording coming to Nintendo 3DS this November and new details on Mario Kart 7!
21st October 2011 – Nintendo 3DS owners will soon be able to capture 3D video, play new puzzles in StreetPass Mii Plaza and download a range of new Nintendo 3DS games and other engaging content from the likes of Red Bull, Eurosport and Aardman Animations.
The Nintendo 3DS system update at the end of November gives Nintendo 3DS owners access to a range of new features and enhancements. These include 3D video capture, which will let users record up to 10 minutes of 3D video and enable people to create their own 3D stop-motion animation videos. The update will also add new puzzles to Puzzle Swap in StreetPass Mii Plaza and a new dungeon to StreetPass Quest. Other features will be announced in the future.
“We are always striving to bring fun new experiences to our fans and these new features and functions for Nintendo 3DS do just that. We are also looking forward to the launch of some great titles over the next couple of months, such as Super Mario 3D Land on 18th November and Mario Kart 7 and Super Pokémon Rumble both on 2nd December.”
New details have also been revealed on upcoming title Mario Kart 7. As well as a new Community feature that allows players to create online groups with other Mario Kart fans, the title also boasts StreetPass, SpotPass and Mario Kart channel features. You can watch Nintendo President Satoru Iwata discuss some of these aspects of the game with Hideki Konno in our new Iwata Asks video here. Please note: this video is currently only available with English subtitles.
The SpotPass feature on Nintendo 3DS allows you to automatically receive a host of content directly to your Nintendo 3DS such as 3D videos for Nintendo Video, notifications, extra content for your software and system updates without you lifting a finger. You will soon be able to download a series of unique 3D video clips from Red Bull and a range of fun and engaging WATTS sports videos from Eurosport also in stunning 3D on your Nintendo 3DS. Early next year will also see the launch of hilarious and exclusive 3D Shaun the Sheep short films from Aardman - the creators of Wallace and Gromit.
Nintendo Letter Box: enables you to exchange messages with your friends via StreetPass and SpotPass. You can even add your own 3D Photos and voice recordings to the messages. Available December 2011 for free.
Dillon's Rolling Western: features a cowboy armadillo literally rolling over his enemies. Action and strategy come together in a wild west epos unlike any you have seen before. Available in Q1 2012.
Don’t forget that Nintendo 3DS is backwards compatible, allowing you to play the extensive Nintendo DS and Nintendo DSi back catalogue of more than 1,000 games. Nintendo 3DS also lets parents manage the content their children can access through the Parental Controls feature. Nintendo gives each player the choice, as it is simple to change the level of 3D, or even turn it off, using the built-in 3D depth slider. For more information about these and other features, visit the official Nintendo 3DS website.