7th December 2011 – Lights, Camera, Action… Nintendo 3DS owners will be able to capture 3D video, embark on new StreetPass Quests and transfer content from console to console as part of the latest Nintendo 3DS system update, which took place today.
The Nintendo 3DS system update gives Nintendo 3DS owners access to a range of new features and enhancements. This includes 3D video capture, which will allow you to record up to 10 minutes of 3D video, so you can shoot your own mini blockbuster or simply capture special family moments, all in stunning 3D. Simply perform the system update and the next time you open Nintendo 3DS Camera you'll see a new tab, showing a litle movie camera, at the top of the Touch Screen. Tap this tab, and use the red lever at the bottom right of the screen to alter your capture options, and away you go!
The Nintendo 3DS video function also features some special filming options for the more creative enthusiast! Just some of the interesting options include: the Interval Shot feature, which allows you to record image after image in short timed intervals, producing a piece of time-lapse footage. You could, for instance, demonstrate an icicle melting or a flower blooming. There’s also the Frame Pick feature, which can be used to take many still images and join them together to create stop-motion footage, in the same way an animation is created!
New features will become available in StreetPass Mii Plaza, including new panels to exchange and collect for Puzzle Swap. You will also have the option to embark on a new StreetPass Quest, with new tools to help beat your enemies, in addition to new hats to discover and collect.
“We are always striving to enhance the features and functions of the Nintendo 3DS to bring new fun experiences to our fans and this upcoming system update brings some of the most exciting updates yet.”
For more information on this system update and your Nintendo 3DS, including recent announcements, visit the official Nintendo 3DS website.