If giving your abode the Midas touch sounds like interior design heaven, pay attention! 2011 is a golden year for Animal Crossing: Let's Go to the City: every month this year you can get your mitts on an exclusive new item of Golden Series furniture.
If you managed to get your mitts on last month's golden man, you'd do well not to leave this month's special delivery at the door. The totem pole-style effigy of a golden woman is here to complete the set and keep the gilded fella company. Like her male counterpart, this elusive lady of noble metal keeps the fire burning in your abode. Rumour has it that these two will gossip about you while you are asleep and bide their time plotting to take over your village. Surely that's just hearsay though, right?
Items in the Golden Series cannot be bought, nabbed or grabbed from anywhere else, so if the golden woman sounds like something you can’t live without, you’ll be glad to know there’s an easy way to add it to your collection.
All you have to do to get your hands on the golden woman is make sure you bump into your friendly postman, Pete, between August 1st and 30th. Speaking to Pete between this period is the only way to get the golden woman, so keep a look out for your neighbourhood postman!
If you have your Wii connected to the Internet, you’re well on your way to receiving your golden woman. Read the tutorial below to find out how you can ensure this exclusive gift makes it to your mailbox.
Note: The golden woman won’t count in your favour when it comes to having your home assessed by the good people at the Happy Room Academy.