Nintendo 3DS gets 3D video recording, two Mario games and a new colour for Christmas
13th September, 2011 – This November, a new system update for the portable Nintendo 3DS system will enable owners to capture 3D video footage. People will be able to record and view moments from birthday parties, football games and holiday events, or create their own original 3D productions and show them to others in 3D, all without the need for special glasses. The system update will also provide new experiences for people who have conquered all the StreetPass challenges in StreetPass Mii Plaza.
Also this holiday season will see the launch of two Mario games - one platformer and one racer - for Nintendo 3DS and, to celebrate the sale of more than one million* Nintendo 3DS systems across Europe, a new metallic red Nintendo 3DS will launch in Europe on 30th September.
Super Mario 3D Land makes its debut in Europe on Nintendo 3DS on 18th November. In this first-ever true 3D Mario platforming adventure, players can scout levels and find secrets before they play using the built-in gyro sensor feature of the Nintendo 3DS system. The game will also feature propeller blocks and will have StreetPass functionality. Mario Kart 7 will be available on 2nd December and will include a new optional first-person driving mode that is controlled using the gyro sensor. The game also introduces new playable characters like Lakitu and Metal Mario, and a tricks system like the one in Mario Kart Wii. More details about both games will be announced in the future.
Beyond the holiday season, Nintendo is already making plans for 2012. Nintendo is revealing a previously unannounced 3D Mario tennis game for the Nintendo 3DS system. Mario Tennis (name not final) will launch in 2012 and more details will be announced later.
Also in 2012, Nintendo 3DS owners will be able to enjoy a new 3D instalment in the Animal Crossing franchise. This version will include a number of options for players not available in previous versions. These include the ability to become the head of the village and boost its development, a way to install certain items in the village to make its characteristics more personalised for each player and the ability to view homes of other players who are tagged through StreetPass connections.
In 2012, Nintendo 3DS fans will also see the arrival of new games in the Luigi’s Mansion and Paper Mario franchises, as well as Kid Icarus: Uprising. Nintendo is also in the process of developing 3D Kid Icarus animations that will be made available free of charge via the Nintendo Video service to Nintendo 3DS owners worldwide.