Portable 3D entertainment goes extra-large with new Nintendo 3DS XL
Even with the addition of the bigger screen, Nintendo’s aim was to still make the system available at a reasonable purchase price. Because of this, and because so many fans already own a previous handheld, an AC adapter will not be included.
Nintendo 3DS XL launches on 28th July alongside New Art Academy, a new entry in the Art Academy series. The larger screens of Nintendo 3DS XL mean users will have even more room to unleash their creativity while enjoying art lessons that teach real-world drawing and painting techniques.
Also launching on 28th July is Freakyforms Deluxe: Your Creations, Alive! a Nintendo 3DS game where you can bring your very own creatures to life.
View the latest Nintendo Direct video at our dedicated Nintendo Direct website now and catch up on all the latest news!