24th April 2014 – With just over a month to go until gravity-defying racing comes to
Wii U in the shape of Mario Kart 8, Nintendo has today announced that a Mario Kart 8 Premium Pack – Special Edition Wii U hardware bundle will accompany the launch of the game on 30th May.
The release of the Mario Kart 8 Premium Pack – Special Edition represents an ideal offering for first-time Wii U owners, with a black Wii U Premium console with 32 GB* of storage packaged alongside a black Wii U GamePad controller, Sensor Bar, and the all-important Mario Kart 8 game disc. With Mario Kart 8 set to feature 16 remixed classic courses, as well as 16 courses that are brand new to the series, both newcomers and veteran drivers alike will face fresh karting challenges with the added twist of a new antigravity feature allowing Mario and company to race upside down or up vertical surfaces.
As a reminder, fans looking to pick up Mario Kart 8 alongside a special collectible can also get their hands on a Mario Kart 8 Limited Edition software bundle, which comes complete with a Spiny Shell Collector’s Item alongside a physical copy of the game. The Mario Kart 8 Limited Edition software bundle is available to pre-order while stocks last.
Just over one month remains until Mario and other legendary racers from the Mushroom Kingdom line up at the starting grid in Mario Kart 8, complete with 32 new and remixed classic courses influenced by antigravity, new items to unleash during the heat of a race, and a host of ways to enjoy the action including 12-player online competitive play**, and four-player local multiplayer. An overview trailer showing all the purchase options available to fans when Mario Kart 8 comes to Wii U on 30th May can be viewed below.