13th August 2014 – European Smash Bros. fans are set for a treat when the Super Smash Bros. for Nintendo 3DS Limited Edition Pack launches simultaneously with Super Smash Bros for Nintendo 3DS on 3rd October. This package gives fans the chance to own a red Nintendo 3DS XL* system with a striking Super Smash Bros. motif emblazoned on the front, available whilst stocks last. This limited edition hardware comes with a pre-installed digital copy of Super Smash Bros. for Nintendo 3DS, so players can get straight into battle, right out of the box.
Super Smash Bros. for Nintendo 3DS is the first portable entry in the renowned series and lets up to four players battle each other locally or online using some of gaming’s most iconic characters. Compete with veteran characters from the series such as Mario, Link, Samus, Sonic, Pikachu and – just revealed today – Meta Knight, along with new challengers like Mega Man, Little Mac, PAC-MAN and Palutena, while for the first time players can also compete using their own Mii characters. Also brand new to the series is the ability to customise different aspects of your fighter, when playing locally or online with registered friends in a variety of multiplayer modes.
Smash and crash through Smash Run, a new mode exclusive to the Nintendo 3DS version that gives up to four players five minutes to explore a huge battlefield, taking down enemies from almost every major Nintendo franchise and multiple third-party partners. Defeated enemies leave behind power-ups, and players who collect the most power-ups have advantages when – once time runs out – the final battle for the champion begins. It’s also possible to hone your skills in activities such as the new Target Blast, where you attack a bomb to charge it up then launch it at a range of targets to cause a chain reaction for a high score.
Fight against friends and family locally or online, or battle random challengers all over the world online in “For Fun” or “For Glory” modes. It’s a genuine, massive Super Smash Bros. experience that’s available to play on the go, any time, anywhere. It’s also the perfect way to get to grips with the huge roster of fighters and their special moves, who will all return for Super Smash Bros. for Wii U when that game launches in winter 2014.