2nd December 2014 – “The Legend of Zelda: Symphony of the Goddesses” concert series is back with a third instalment of the multimedia symphony to be toured worldwide, entitled 'Master Quest.' This latest edition of the 'The Legend of Zelda' symphony will add new music and visuals from the latest games in the series and upcoming The Legend of Zelda games, but will maintain the beloved experience fans have come to expect as it embarks on a world tour.
Based on one of the most popular and beloved videogame series of all time, the tour features live orchestral performances of theme music from Nintendo’s The Legend of Zelda franchise that will serve to introduce newcomers to the music and themes of the Zelda games, and give long-time fans a chance to celebrate their favourite moments in the franchise.
Audiences can expect to experience new inclusions from The Legend of Zelda: A Link Between Worlds, the latest game in the series for Nintendo 3DS & 2DS, and new music from the recently announced remake of fan favourite The Legend of Zelda: Majora’s Mask. These never-before-performed scores accompanied by game play imagery will appear for the first time ever in 'Master Quest,' though fans will still be treated to the show’s now-classic repertoire from seasons past.
The name 'Symphony of the Goddesses' refers not only to the concert programme but also to the four-movement symphony recounting the classic storylines from The Legend of Zelda: Ocarina of Time, The Legend of Zelda: The Wind Waker, The Legend of Zelda: Twilight Princess and The Legend of Zelda: A Link to the Past. The performance also will highlight orchestral renditions of music from The Legend of Zelda: Link’s Awakening, The Legend of Zelda: Majora’s Mask and The Legend of Zelda: Spirit Tracks. Concerts will be performed by a full orchestra and choir in world-class venues throughout the world.
The continued excitement around The Legend of Zelda franchise is amazing, and this special concert will deliver an unforgettable experience for fans,” notes Jason Michael Paul, President of Jason Michael Paul Productions, Inc, which is producing the concert tour. “These performances transcend culture and geography, and unite people through a common love for this venerable and legendary series.
Guests will enjoy their favourite moments from the carefully and beautifully timed performance with a gorgeous orchestral score approved by Nintendo sound director and The Legend of Zelda franchise composer Koji Kondo. The concert is a festive experience for all fans, some of whom attend 'cosplaying' events as their favourite characters.