9th January 2014 – Lace up those boots and get ready to take to the field for the third instalment in the Inazuma Eleven 3 series when Inazuma Eleven 3: Team Ogre Attacks! releases on the Nintendo 3DS family of systems on 14th February. In this latest addition to the popular football RPG series, Mark Evans and the rest of the Inazuma National team face the tall order of reigning supreme in the Frontier International Championships, while standing in their way is a futuristic enemy travelling back in time to threaten the very existence of football!
In Team Ogre Attacks!, the story opens 80 years in the future with Canon Evans, revealed to be the great-grandson of Mark Evans, watching a group of elite troops ominously marching down a street. It soon transpires that this formidable unit, Team Ogre, is part of a plot to travel back 80 years and defeat Inazuma National on the football field to change the course of history, which in their evil minds means creating a world without football. In order to foil these potentially devastating plans, Canon must come face to face with Mark so that they can work together to preserve the fate of the beautiful game, all while ensuring that Inazuma National remains on course to be crowned the greatest football team in the world.
As in Inazuma Eleven 3: Lightning Bolt and Inazuma Eleven 3: Bomb Blast, titles which launched on Nintendo 3DS systems last year, Team Ogre Attacks! contains over 2,000 characters to encounter and recruit, and over 350 in-game special moves to pull off, including players and a number of special moves exclusive to this latest instalment in the series. For those looking to bolster the strength of their squad, one connectivity feature new to Team Ogre Attacks! is the Ogre Premium Link, which allows a user to connect with Inazuma Eleven 3: Lightning Bolt or Inazuma Eleven 3: Bomb Blast on a separate Nintendo 3DS system, and scout special players and receive items not available through normal gameplay.
Like other Inazuma Eleven 3 series titles, success on the field means maximising the skills of each player in a starting line-up, with the ability to roll out special tactical team plays that involve the whole team, and a shot chaining system where players can combine special moves from different teammates to launch devastating attacks on goal. After all, Mark Evans and friends will need to perfect all the moves at their disposal in order to defeat Team Ogre and go for glory!
Encounter a futuristic enemy looking to eradicate football from the course of history and take to the pitch alongside Canon Evans, the great-grandson of Mark Evans, when Inazuma Eleven 3: Team Ogre Attacks! launches for the Nintendo 3DS family of systems on the 14th of February.