Super Smash Bros. for Nintendo 3DS has sold more than 2.8 million units worldwide
7th October 2014 – Strong launches in Europe, the Americas and Australia* have propelled the cumulative sales total for Super Smash Bros. for Nintendo 3DS to more than 2.8 million worldwide. This first-ever portable instalment of the game has resonated with fans and critics alike, and its initial sales set Nintendo up for a strong Christmas season.
The “Season of Smash” is set for another boost as Nintendo today lifts the lid on the European release date for Super Smash Bros. for Wii U, with the fighting series’ first foray into HD landing in European shops on 5th December. The first wave of Nintendo’s interactive amiibo figures will launch a week earlier, on 28th November. Twelve iconic Nintendo characters will be included in the first round, with six more figures set to launch with the second wave on 19th December.
This set features a copy of the game as well as the first amiibo in the range – none other than Mario!
Ideal for fans who grew up playing Super Smash Bros. Melee for the Nintendo GameCube system, this limited edition set features a copy of the game as well as the adapter that lets fans connect up to four Nintendo GameCube or WaveBird controllers to a Wii U console.
Additionally, the previously announced first wave of amiibo, Nintendo’s foray into the toys-to-life category of interactive figures, is coming to shops on 28th November. The first wave is comprised of the following 12 amiibo: Mario, Peach, Yoshi, Donkey Kong, Link, Fox, Samus, Wii Fit Trainer, Villager, Pikachu, Kirby and Marth.
Today Nintendo announces the second wave of amiibo coming to shops on 19th December, including the following characters: Zelda, Diddy Kong, Luigi, Little Mac, Pit and Captain Falcon.
Each amiibo uses NFC technology to interact with compatible games in unique new ways, providing fresh gameplay experiences and a great value for consumers. Players simply need to tap them to the NFC touchpoint on the Wii U GamePad to activate them, and some figures offer compatibility across multiple games – no additional equipment is required. Fans can buy and collect amiibo, to bring them closer to the games and characters they love. More amiibo will be launched throughout 2015.
Super Smash Bros. for Wii U will support amiibo from launch on 5th December, while other titles for which future amiibo support is planned include Super Smash Bros. for Nintendo 3DS and Mario Kart 8, Captain Toad: Treasure Tracker, Mario Party 10 and Yoshi’s Woolly World for Wii U, with more to come. A software update may be necessary to use amiibo functionality for these and other amiibo compatible games in the future.