Add some sunshine to your child’s summer with Nintendo 3DS
14th July 2016 – It’s shaping up to be a great summer for young owners of Nintendo 3DS family systems. After the recent arrivals of Teddy Together and Kirby: Planet Robobot, the Nintendo 3DS summer line-up expands even further with tomorrow’s launch of Disney Art Academy, ideal for budding artists everywhere. With Nintendo 3DS, parents and kids alike can enjoy a wide variety of games on the go, allowing them to enjoy the unique fun of Nintendo games wherever they travel. The Nintendo 3DS family also includes the Nintendo 2DS system, which plays all Nintendo 3DS games in 2D, and is ideal for younger gamers.
One of the great kid-friendly titles is Disney Art Academy, which features a wide variety of tools to learn to draw more than 80 Disney and Pixar characters in 2D. By learning at their own pace through multiple easy-to-follow lessons, young art enthusiasts can master drawing characters like Mickey Mouse, Nemo from Finding Nemo, Elsa from Frozen, Buzz Lightyear from Toy Story and Simba from The Lion King. Your child’s masterpieces can be saved to the Nintendo 3DS system’s SD card, perfect for plugging into a computer for easy printing, allowing you to easily display their art.
Those looking for a charming platforming adventure need look no further than Kirby: Planet Robobot. Traverse the varied world of Planet Popstar and save it from mechanised foes, using Kirby’s famous Copy Abilities to mimic the abilities of enemies. Kirby can also pilot a powerful piece of machinery known as the Robobot Armour, which grants him access to even more powerful Copy Abilities, as well as changing the platforming action in unique new ways.
For another unique experience they won’t forget, younger players can find a fun new furry friend in Teddy Together. From the very moment Teddy jumps out of a box delivered to the player’s house, along with a mysterious key, players are drawn into a world where teddy bears come to life, because Teddy really speaks! Through fun minigames that are easy to understand, young children can make friends with this cuddly teddy and practise their reading, spelling and interpersonal skills, all at the same time. These activities can be tackled with the assistance of a keen parent as well, since the player can introduce their friends and family to Teddy throughout the game. Find out first-hand why Teddy Together makes the ideal interactive bedtime story by watching the official Teddy Together trailer on the Nintendo UK YouTube channel.
In addition to hundreds of titles to play on their Nintendo 3DS family system, kids can also enjoy some of their favourite animated shows via the free Nintendo Anime Channel, allowing users with a Nintendo Network ID to stream a range of exciting cartoons via a wireless internet connection**, like Inazuma Eleven, Pokémon: Indigo League, Pokémon Advanced, and Pokémon Advanced Challenge, as well as Kirby! Right Back at Ya!
Whether it’s learning to draw Disney’s most iconic characters, saving Planet Popstar with Kirby, or making a new best friend with Teddy Together, there’s something for every child on Nintendo 3DS family systems wherever they go this summer.