To start off, have a look at this video.
There was an announcement made at E3*, a video game show held in Los Angeles, about the new The Legend of Zelda title for Wii U and Nintendo’s next system, code-named NX.
As you can see, the game’s title has now been announced as The Legend of Zelda: Breath of the Wild.
The setting is an open world, vast as far as the eye can see. This is where the new adventure takes place.
The new Zelda game, The Legend of Zelda: Breath of the Wild for Wii U, has finally been presented at E3. The theme for this new title is “rethinking the conventions of the Zelda series”. Breaking from tradition, the player has the freedom to go wherever they wish to go, to do whatever they wish to do, in a vast open world. This is a whole new, unprecedented game in the history of Zelda.
The latest information on The Legend of Zelda: Breath of the Wild was announced in the live show Nintendo Treehouse: Live.
In the game’s open world, players find themselves climbing towers or mountains for a better view to find interesting looking places. You’ll then need to figure out how to visit these places. Even the mountains in the distance are not a mere landscape – you can actually go there!
This is a video where Mr Miyamoto, the father of the The Legend of Zelda series, talks about fascinating common factors this new game has with the first The Legend of Zelda game.
One exciting factor of this game is the search for monster hideouts and treasure chests containing items scattered across the world. This world is affected by the natural environment, such as the weather and temperature changes, which is also key to solving puzzles.
Discovering Shrines and working out how to get to them is part of the fun, and there are numerous ways to solve the puzzles. Use your instincts to enjoy exploration, and experience adventures in whichever way you like.
In this game, many types of weapons are on offer, and on top of that you can take weapons away from enemy characters. You can beat enemy characters in numerous ways. One bright idea could help you wipe out all the enemies at once without breaking a sweat!
We will be releasing a total of three amiibo from The Legend of Zelda: Breath of the Wild: Link (Archer), Link (Rider) and Guardian. Here's a video with more details.