Super Mario Run coming to iPhone & iPad this December
Kyoto, Japan – 8th September, 2016 JST – At an Apple event in San Francisco, CA earlier today, Nintendo announced that the leading man of video games will star in Super Mario Run, a full-sized Super Mario Bros. action platformer that has been developed specifically for mobile, and will be available first on the App Store this December. Mario creator Shigeru Miyamoto took the stage at the event and put Mario through his paces in a multi-level demonstration instantly familiar to millions of fans worldwide. In the game, Mario runs forward on his own, but relies on the touch of a single finger to jump over obstacles, avoid pesky enemies and capture the flag pole to complete levels.
“We have created Super Mario Run to be perfect for playing on your iPhone,” said Mr Miyamoto, who first devised the Mario character more than 35 years ago. “Super Mario has evolved whenever he has encountered a new platform, and for the first time ever, players will be able to enjoy a full-fledged Super Mario game with just one hand, giving them the freedom to play while riding the subway or, my favourite, eating a hamburger.”
“The App Store has made so many things better in our lives – the way we communicate, the way we work and the way we have fun,” said Tim Cook, Apple’s CEO. “But for gamers of all ages, the story just hasn’t been complete without Mario, so we are thrilled that Nintendo is bringing him to iOS for the first time this December.”
Super Mario Run has a mode in which the player collects coins and heads for the goal, and a mode in which the player competes against the acrobatic moves of other people who have completed the same course. In addition, there is a mode in which you create your own Mushroom Kingdom based upon these play results.
To help iOS users get ready for the launch of Super Mario Run, a free Mario-themed sticker pack for the App Store for iMessage will launch this month. iMessage users can easily access and use these stickers in a variety of ways, bringing a bit of Mushroom Kingdom flavour to their conversations.