Behind the music of project OCTOPATH TRAVELER
Hello everyone! My name is Masaaki Hayasaka, Assistant Producer on project OCTOPATH TRAVELER for Nintendo Switch. One of my duties on this project is overseeing the game’s audio. Today I’m pleased to announce that we recently had our final recording session, and the soundtrack for the game is now complete!
There are just so many great songs in this game – from overworld music, to character themes and much more – but more than anything, the battle themes are just something else! I can honestly say they’re some of the best battle songs I’ve ever heard, and I just can’t wait until we’re able to share them with you.
Hello everyone! I'm Yasunori Nishiki, composer for project OCTOPATH TRAVELER. Having turned 32 this year, I'm part of the generation that grew up playing RPGs, and is drawn to pixel art on an almost visceral level.
My goal was to create a soundtrack that would bring back the feelings from our childhood frozen deep inside us – feelings from those days when our hearts beat with excitement at the boundless worlds of adventure that stretched out before our eyes.
At the same time, I didn’t want to just recreate the past, so I applied a great deal of heated passion to "defrost" these feelings in an even more real and dynamic form befitting the modern era.