Developed by HAL Laboratory, creators of the Kirby series, the BOXBOY! trilogy of puzzle-platformers sees players control Qbby, a simple yet surprisingly expressive square-shaped character, as he makes his way through a multitude of 2D side-scrolling levels. While he may look like a somewhat unassuming hero, Qbby packs a rather special power into that small frame of his – the ability to create a string of boxes out of thin air. By learning to harness that power and use it in a variety of ingenious ways, players will be able to solve the numerous puzzles that lie ahead.
With more than 180 brain-teasing levels to tackle and four planets to explore, BYE-BYE BOXBOY! is Qbby’s biggest adventure yet. On each planet he will encounter a Qbaby – a small lifeform similar in appearance to Qbby himself. These Qbabies are in need of guidance, and by helping them to safety, Qbby will be rewarded with the power to create all-new box-types. Blow walls to smithereens with a bombox, soar into the air with a box rocket, teleport with a warp box or dispatch a remote box to reach far-flung corners, as you grapple with the puzzling new possibilities on offer.
For true brainboxes, Qbby can also tackle five unlockable Challenge Worlds. Each of these imposes its own specific gameplay restriction that changes the rules in new ways. Can players get through a level without throwing boxes, or where falling too far is game over? How about helping Qbby to the goal without the ability to jump?
Furthermore, players with save data from BOXBOY! on their Nintendo 3DS system can transfer an additional 10 costumes, and those with save data from BOXBOXBOY! can transfer an additional eight. The costumes from BOXBOY! include the Bunny, which allows Qbby to jump higher, and the Wizard, which allows him to create an extra box, with a grand total of 37 costumes available. As a special bonus, players with game data from both of the previous titles will unlock both a Qucy costume and the option to play the game in a distinctive visual style reminiscent of the original Game Boy.