Chapter 2
We've been on tenterhooks here at the Squid Research Lab, awaiting more information on the Squid Sisters. Thankfully, our field researcher delivered another interesting report on the duo this morning!
Marie was home alone. She'd gotten a day off, but with theatre rehearsals starting up next month, she knew life would be returning quickly to its frantic pace. Chances to relax at home like this would soon become few and far between. Knowing work would keep Callie out late, Marie busied herself with the chores that always seemed to pile up and waited for her friend to return home.
"How had Callie truly felt when the results of the final Splatfest had been announced? She seemed disappointed, of course, but that was just because she'd lost...right? Or was she actually jealous of my rising popularity? Could she still be holding it against me after all this time?"
"Just listen to yourself, Marie—you're overthinking this. You know Callie would never feel that way. Maybe all this worrying has actually given you some sort of superiority complex. Maybe winning that final Splatfest has made you full of yourself."