15th February, 2018 – Nintendo recently announced Nintendo Labo for Nintendo Switch, a line of interactive build-and-play experiences designed to inspire imagination and discovery in creative minds and playful hearts alike. Today, Nintendo revealed some additional features for the first two Nintendo Labo kits – the Variety Kit and the Robot Kit – which launch across Europe on April 27th.
One new feature that is part of the software included with each Nintendo Labo kit is Toy-Con Garage. This mode introduces simple principles of technology in a fun and accessible way, allowing players to combine various simple inputs and outputs to invent their own new ways to play. Check out the videos below to find out more about the Variety Kit, Robot Kit and more!
Join the Nintendo Labo video community on YouTube to be the first to see new videos and find out more about this new experience on Nintendo Switch!