Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country is available now!
The standalone prequel story Xenoblade Chronicles 2: Torna - The Golden Country is out now on Nintendo Switch, either as part of the Xenoblade Chronicles 2 Expansion Pass or as a standalone version at retail! In this new story mode, uncover the full history of Jin and the fall of Torna that took place 500 years before the events of Xenoblade Chronicles 2.
Director Tetsuya Takahashi prepared some production notes to tell us more about the release. Take it away, Mr Takahashi!
Hello everyone. This is Mr Takahashi at MONOLITHSOFT. The last part of the Xenoblade Chronicles 2 Expansion Pass, Torna - The Golden Country, is finally available. This title is set up as an additional scenario to the main game, and in fact, adds quite a few changes and renovations.
First, the technical aspects. There’s a new rendering engine in Torna - The Golden Country. This comes at a transitional period for MONOLITHSOFT, as we look ahead to future projects, so the results of the change are slight – but it does look a bit nicer than the main game.
The fields of Torna are an area where you can easily see the difference. Granted, this doesn’t have anything to do with how fun the game is, so it might not matter all that much…but take a look at the difference between the grass in Gormott versus Torna.
Gormott's grass is on the left, and Torna's is on the right. The grass around Torna looks a little smoother.
We also made some usability improvements to the UI and tutorials compared to the main game. One example is that the one-button controls to change characters and entire teams now work while out in the field. We wanted to make getting into battle feel more user-friendly, considering that you’ll have a team of nine characters you can swap in and out during battle.
We also split the items you can get in the field into categories, making them even easier to collect. Plus, now there’s a Tips section that lets you review past tutorials.
You can switch who on the team is at the front (the Vanguard) or the rear line (the Rear Guard) in battle. Unlike the main game, those at the back participate directly in battle by supporting the frontline.
To make battles more strategic, effects like Break, Topple, Launch and Smash, which were inflicted by certain Arts in the main game, can now be inflicted by Switch Arts, which activate when swapping between the Vanguard and Rear Guard.
The way that Blade Combos and Chain Attacks work have also been revamped, so I hope you’ll enjoy the different feel of these battles compared to the main game.