Ask the Developer Vol. 5, Nintendo Switch Sports
Content pre-recorded in accordance with current COVID-19 health and safety guidelines.
In this volume of Ask the Developer, an interview series in which Nintendo developers convey in their own words Nintendo's thoughts about creating products and the specific points they are particular about, we're talking to developers behind Nintendo Switch Sports for Nintendo Switch, which launched on April 29th.
I’m Takayuki Shimamura, a producer for Nintendo Switch Sports. I served as a director for Wii Sports, Wii Sports Resort and Wii Sports Club. This was the first title in the series I joined as a producer.
I’m Yoshikazu Yamashita, the director for this title. I was also the director for Wii Sports and Wii Sports Resort.
I’m Shinji Okane. I was the program director for this title. I was also involved in Ring Fit Adventure as a program director and Jump Rope Challenge as a director. I’ve been working on a lot of physical activity titles.
I’m Junji Morii. I joined this title as the art director. I was also an art director for Wii Sports. Some of the other titles I worked on are Nintendo Land and 1-2-Switch. I have worked with Shimamura-san and Yamashita-san for a long time.
I’m Natsuko Yokoyama. I was the sound director for this title. Before this game, I was in charge of sound effects (1) for Ring Fit Adventure, and like Okane-san, I have also been successively working on physical activity titles.
Thank you very much. Mr Yamashita, could you kick us off with a quick introduction to Nintendo Switch Sports?
Of course. Nintendo Switch Sports is a sequel to the motion-based series of games that began with Wii Sports, released exclusively for Wii in 2006.
In addition to Tennis, Bowling and Chambara, which were popular in previous titles, this new title includes Volleyball, Badminton and Football. There will be an update in the autumn with Golf added as an additional sport.
When did work start for this title? Did the development start with the assumption that it would be a sequel to the Wii Sports series?