Upcoming Nintendo Switch games – December 2023
Coming soon on Nintendo Switch, gather an army of monsters, protect Gotham at all costs, build a town of rootin’-tootin’ robots and more! Check out this selection of games launching in December, and don’t forget to click on any that catch your eye for pre-orders, demo download, purchases or adding to your Wish List.
Journey into a fantastical world on a quest for revenge, using Monster Wrangler skills to create an army ready for battle. Hunt for high-ranking monsters through the unique environments of Nadiria, then combine them to create stronger offspring and become the Master of Monsterkind!
Become Gotham City’s ultimate protector in this iconic trilogy. Face off against infamous super villains in Batman: Arkham Asylum; step into the shadows of Batman: Arkham City’s open world, and take on the ultimate threat in Batman: Arkham Knight. All three games are available individually, or together as a trilogy bundle.
A foot-tapping frolic through the Scottish Highlands awaits! Explore hills criss-crossed by routes – some well-trodden, others hidden away – that are filled with stories, lost things, echoes, and memories. What truths will you discover on your journey to the sea?
Strap on your hiking boots, check your oxygen levels, and get ready to venture into space! The planets of Outer Wilds are packed with hidden locations that change with the passage of time. Use a variety of unique gadgets to probe your surroundings and unravel the mysteries of this strange solar system.
Travel to the recently established Blueberry Academy, don the uniform and experience life as an exchange student at this unusual institute, which is located mostly under the ocean and specialises in Pokémon battles. Discover the Legendary Pokémon Terapagos, resplendent in its glittering aura!
Escape the hustle and bustle of life in this free-to-play multiplayer life sim, set in a world you can make your own. Unravel the mystery of what happened to ancient humans in a world alongside other players, create your own home and hone skills in fishing, hunting, farming, crafting and more!
Of course, there are plenty more games coming to Nintendo Switch in the near future! Check out everything that’s releasing this December.