Chapter 3: Not your average alarm clock
So you arrived at the idea of creating an "alarm clock that's out of the ordinary" after a lot of trial and error, but I imagine you didn't decide on the design and specifications right away. What transformations did it undergo?
While we were developing the prototype, we also had the idea-sharing week that we previously mentioned, in which people could make anything they wanted.
One of the ideas that came up in the idea-sharing week. The gameplay involved using your body to play music to the rhythm.
We still had some things to work out, such as how to utilise and present the motion sensor's functions.
At this point, Akama-san had started saying that he wanted to include a lot of game music, but with this prototype, it was really hard to tell which tracks were set as alarms. For example, the first track from Super Mario was displayed as "M1", and the second track from The Legend of Zelda was shown as "Z2".
That's just one example. We knew if we continued like this, we'd definitely run into a brick wall, so we had extensive discussions about the hardware specifications. We discussed things like whether we should have an LCD screen or whether it would be better to put a button on top so it's easier to press. While ensuring we didn't lose sight of the meaning of using the motion sensor, we searched for a balance that would improve usability.
Incidentally, the team members who designed the hardware also designed the user interface. They went through a series of prototypes, trying to find the best balance between design and functionality, aiming to achieve better usability in terms of both hardware and software.
Wow, it's much closer to the final product. It's on some sort of pedestal. What's in the pedestal?
Originally, we had a power button and a volume button, but it was a nuisance to keep pressing them. So we integrated the functions of these buttons into a dial on the side. However, even that felt like a hassle to use, so in the final product, we decided to have just one dial and two buttons on the top.