The contents are updated on a regular basis so check back often to see what's new!
If you see something you like, just tap the icon to venture inside and discover what's on offer for your theme of choice. You may find exclusive video content to enjoy on your Nintendo 3DS or detailed information on both downloadable and retail software for your system.
The contents are updated on a regular basis so check back often to see what's new!
You can also find software via a scrolling bar of popular keywords or by entering your own on the on-screen keyboard. A number of Search Filters such as price are available, and you can sort your results by date or popularity. Then simply tap a title to find out more about it.
Depending on the title, you can watch 3D screenshots and videos or check user ratings. If you found what you're looking for, just tap PURCHASE SOFTWARE or DOWNLOAD SOFTWARE and you'll be playing before you know it!
Among the titles on offer you will also find the 3D Classics series, a selection of classic games fully remastered in 3D.
Turn back the clock with titles like Super Mario Land - and if you're really looking to get nostalgic, you can even set Game Boy titles to display with old school green tint or within the original Game Boy screen frame and resolution!
This third platform covers downloadable games and applications originally created for the Nintendo DSi system, yet fully compatible with your Nintendo 3DS. Hundreds of titles are already available, from useful applications to exciting games from a huge variety of independent developers.
Note: if you already own a Nintendo DSi or Nintendo DSi XL system and have previously purchased Nintendo DSiWare, you can transfer most of your Nintendo DSiWare software to your Nintendo 3DS.