+Control Pad is Not Responding Correctly on the Nintendo Switch Pro Controller
2. Verify that the Nintendo Switch Pro Controller has power and that it is paired with the console.
Once the Pro Controller is paired, update the firmware.
4. Reset the controller by pressing the SYNC Button once, then press any other button on the controller to power it on again.
5. Test the Controller Buttons to verify that the +Control Pad is functioning properly.
6. Try navigating the HOME Menu using the +Control Pad or start a compatible game that uses the +Control Pad.