With which accessory are you trying to scan the amiibo?
1. Restart the console by holding down the POWER Button for three seconds, then select "Power Options" > "Restart."
2. Ensure nothing is obstructing the NFC touchpoint over the control stick on the right Joy-Con.
With the console undocked, attach the Joy-Con to the console.
4. Start the amiibo-compatible software and touch the amiibo to the NFC touchpoint.
Reset the amiibo data.
If the error persists, test another amiibo on the right Joy-Con, or test the original amiibo on a different right Joy-Con or on a Nintendo Switch Pro Controller.
If the error persists when scanning the amiibo using the right Joy-Con, or if the amiibo can be scanned using a different Joy-Con or a Pro Controller, then the original right Joy-Con controller will need to be repaired.
Ensure the Nintendo Switch Pro Controller is paired to the console.
2. If the Pro Controller is connected to the Nintendo Switch console using the USB charging cable, ensure that Pro Controller Wired Communication is set to OFF, otherwise the NFC touchpoint on the controller will be disabled.
2. Start the amiibo-compatible software and touch the amiibo to the NFC touchpoint on the Pro Controller, ensuring that nothing is obstructing it.
If the error is still displayed, test another amiibo on the Nintendo Switch Pro Controller, or test the original amiibo on the right Joy-Con.
If the error persists while trying to scan the amiibo with the Pro Controller, or if the amiibo can be scanned using the right Joy-Con, then the Pro Controller will need to be repaired.
2. Register the amiibo, making sure you are scanning the amiibo in the correct place.
If the error persists while trying to scan the amiibo using the Pro Controller, or if the amiibo can be scanned using the right Joy-Con or a different Pro Controller, then the original Nintendo Switch Pro Controller will need to be repaired.