System Buttons Are Not Responding Correctly on Nintendo Switch Lite
The information in this article can help you when the system buttons do not respond or respond incorrectly on Nintendo Switch Lite.
While in the HOME Menu, press and hold down the POWER Button for at least one second.
If the Nintendo Switch Lite system does not return to the HOME Menu, it will need to be repaired.
While in the HOME Menu, verify that volume changes on the console speakers when the volume buttons are pressed.
If the volume buttons are still unresponsive, continue to troubleshoot the volume.
If the game or application is compatible with the intended button but it is not working on the system, the Nintendo Switch Lite system will need to be repaired.
If the button test fails, the Nintendo Switch Lite system will need to be repaired.