The information in this article can help if you attempt to transfer a user or save data to another Nintendo Switch console and receive the error code 2216-5000.
This error occurs while transferring a user or save data if there is a communication failure between the source Nintendo Switch console and the target Nintendo Switch console.
If this information resolved your issue, then you’re all set! Be sure to check out the official Nintendo website for all the latest news and information about Nintendo’s products.
Are the source and target consoles able to connect to the internet and/or perform local communication?
If the error code persists, both the Nintendo Switch consoles will need to be sent in for repair.
Metal objects and electronic devices may interfere with wireless signals. If you have any of these, such as filing cabinets, speakers, power strips, glass, or cordless phones, next to your console or wireless router, move them away. - If a Bluetooth audio device is connected to your Nintendo Switch console, connect to a different frequency band or disconnect from the device.
Some Bluetooth audio devices may cause interference with the 2.4GHz frequency band used by many routers.
Wireless routers can broadcast on a variety of channels. Sometimes a specific wireless channel may experience interference from other devices or routers nearby.