The information in this article can help when you are having trouble finding certain characters or events in Animal Crossing: New Horizons.
If you feel you are missing out on certain experiences in Animal Crossing: New Horizons, here are some things to keep in mind.
In Animal Crossing: New Horizons, you explore and experience your own personal island getaway. Some events and activities may only be available on certain days on your island while they are available on different days on other players’ islands. How you interact with other characters and the activities you engage in will also affect the experiences available in the game. Each day will bring different surprises to each player.
Visiting a mystery island through Dodo Airlines will also be a surprise each time. You will never visit the same island twice and items left behind cannot be recovered, but you may find mystery islands that have similar features. If you're searching for unique islands, keep taking mystery tours to see where you end up next!
Important: If multiple users are playing Animal Crossing: New Horizons on the same Nintendo Switch console, only the Resident Representative can achieve some milestones. The Resident Representative is the first player to start the game and arrive on the island.