Exposed to extreme heat or cold
If the system has been exposed to extreme heat or cold, allow the Wii console several hours at room temperature to warm up or cool down.
If after allowing the system enough time to reach room temperature, and you are still experiencing problems, please use our troubleshooting information to find the problem that the Wii console is having (such as a blank screen).