SD slot cover won't stay closed
Our experience shows that this particular problem is caused by physical damage to the either the SD slot cover or the Wii console's plastic housing, and the system will need to be repaired. Because this type of damage is not covered under Nintendo's warranty, there will be a charge for the repair. Please contact Nintendo Consumer Service to discuss options available to you in this regard.