Games
In 2019, we will close the Wii Shop Channel used on Wii and Wii U, which has been available since December 2006.
Will the games downloaded from the Wii Shop Channel include an instruction manual?
Yes. An electronic instruction manual will be included with each game downloaded from the Wii Shop Channel. Press HOME while you are playing a downloaded game to open the HOME menu , and select OPERATIONS GUIDE to see the manual.
What is the UPDATE button I see on some game descriptions in the Wii Shop Channel?
A game I downloaded from the Wii Shop Channel isn’t working properly. How do I get it fixed?
If you experience problems with a game downloaded via the Wii Shop Channel, you can re-download the game free of charge. If any enhancements or fixes for a specific game are available, this will be indicated by an UPDATE button on the game description in the Wii Shop Channel. If you continue to experience problems, please contact the Nintendo Service Centre for assistance.
Are the games on Virtual Console the same as the original games, or have they been enhanced?
Virtual Console games reproduce the game content, moves, representation etc. true to the original piece when it was released, and the basic program, characters, sound etc. have not been changed. While the porting of games from original systems may result in minor changes to the game display, these changes do not affect gameplay.