Wii Friends & Gifts
In 2019, we will close the Wii Shop Channel used on Wii and Wii U, which has been available since December 2006.
You can send gifts to anyone you have registered as a Wii Friend, except for Friends whose Wii has been set to a country different to that of your Wii console, and Friends who do not have a Wii Number.
A Wii Friend is someone whose Wii Number or mail address you have registered in your Wii console’s Address Book, and who has likewise registered your Wii Number or mail address in their Address Book.
The time taken for a gift to arrive at the recipient’s Wii depends on the network connection.
A message will be sent to the person who sent the gift, and their Wii Points will be refunded.
Can I send previously-downloaded software as a gift without paying for it again?
Select ACCOUNT ACTIVITY from the main menu of the Wii Shop Channel, and select the title of the software you sent to check if it has arrived.
No, gifts cannot be cancelled. You should contact the recipient and ask them to decline the gift.