Parental Control
In 2019, we will close the Wii Shop Channel used on Wii and Wii U, which has been available since December 2006.
The Wii Parental Controls settings offer you a means to manage what Wii content is accessible to the console users. If you apply Parental Controls, you will be prompted to set a 4-digit PIN which will allow you to adjust the Parental Controls settings in the future and also allow you to access content that may be restricted by the Parental Controls settings. The first time you select the Parental Controls option, the system will ask you to adjust the settings in order to specify which will be the HIGHEST GAME RATING ALLOWED.