The Wii Remote Plus is the Wii console's revolutionary controller. It contains a built-in motion sensor and communicates wirelessly with the Sensor Bar for unprecedented precision and ease of use. It also has a rumble feature and a built-in speaker to immerse you even more in your favourite games.
One Wii Remote Plus comes with every Wii console. You can buy additional Wii Remote Plus controllers separately (or in a bundle, for example with Wii Sports Resortor FlingSmash). It's available in black, white, blue and pink.
The Wii Remote Plus is powered by two AA batteries (included). Use only high quality alkaline batteries for the best gameplay experience and longevity of battery life.
Enjoy Virtual Console games the way they were meant to be played. The Classic Controller blends design elements from Nintendo's classic video game controllers, such as the NES, Super Nintendo and Nintendo 64, into one comfortable control pad.
The Classic Controller is connected to the Wii Remote by a short cable. The Wii Remote provides the Controller with a wireless connection to the Wii console.
The Classic Controller is primarily used for playing Virtual Console games available for download from the Wii Shop Channel. Some Wii Disc games also use the Classic Controller. Look on the back of Wii game packaging to see which games are compatible.
The Classic Controller Pro features grips on both sides for added comfort while the ZL and ZR Buttons are now placed under the L and R Buttons, respectively. The L and R Sticks are spaced further apart and the cord that connects the controller to a Wii Remote exits the controller from the top.
The enhanced button layout and superior handling make this the veteran's choice for classic gaming action.
The active-play phenomenon started by Wii Sports now spreads to your whole body thanks to the pressure-sensitive Wii Balance Board, which comes packed with Wii Fit Plus. The board is used for an extensive array of fun and dynamic activities, including aerobics, yoga, muscle stretches and games.
For use with the Wii Speak Channel and Animal Crossing: Let's Go to the City, the new Wii Speak accessory (available separately or bundled with Animal Crossing: Let’s go to the City) sits atop the sensor bar and picks up the conversation of everyone in the room to bring family and friends together. So whether you visit someone else's town in Animal Crossing or connect through the Wii Speak Channel, you can enjoy chatting to your heart's content.
Please note: It is no longer possible to download the Wii Speak Channel or transfer it from Wii to Wii U. Cannot be used with Wii mini.
The Wii Component Cable links your Wii console to your TV, allowing you to view and enjoy your games with the best possible image display.